Cum să te folosești content marketing-ul în branding personal

  • 375
    Shares

Numele tău este o afacere. La fel ca orice brand, și numele tău are o anumită valoare. O „cifră de afaceri”, dacă îi putem spune astfel, care este suma experiențelor și cunoștințelor acumulate până acum.

Suntem siguri că, odată ce ai devenit specialist într-un anumit domeniu și ai dezvoltat un portofoliu, ai ceva de spus.

Acesta este punctul în care multe persoane aleg să investească în brandul lor personal. Încep prin a posta în rețelele de socializare informații din domeniul lor de activitate. Să distribuie articole de interes. Să scrie postări și, ulterior, chiar să își creeze propriul blog. Este un început bun, dar nu suficient.

Tu știi care este valoarea actuală a afacerii reprezentată de numele tău?

Dacă ai pornit deja pe calea dezvoltării brandului personal sau plănuiești să faci acest lucru, trebuie să îți tratezi propria persoană ca pe o afacere. Însă, procesul diferă față de cel al unei companii. Iată cum.

De ce este content marketingul alegerea potrivită pentru branding personal

Probabil ai auzit deja: content marketingul generează cel puțin de trei ori mai multe lead-uri decât marketingul tradițional. Costurile sunt mult mai mici și impactul acțiunilor este pe termen lung.

Spre deosebire de promovarea tradițională, în content marketing majoritatea materialelor pe care le dezvolți sunt evergreen.

Asta înseamnă că îți vor aduce rezultate atât din momentul lansării, cât și peste 3 luni, 6 luni sau 1 an. În PPC Marketing, de exemplu, cât timp aloci un buget de promovare, apari în primele rezultate din căutările utilizatorilor.

Când întrerupi sau oprești bugetul pentru campanii, e posibil să se oprească și rezultatele.

Aici intervine traficul organic. De aceea, putem spune că investiția în content marketing este mult mai mică față de cea în campaniile plătite.

Astăzi, peste jumătate din populația României (și nu numai), se documentează online. Conținutul e principalul motiv pentru care oamenii accesează internetul. De aceea, în branding personal – mai ales în cazul în care ești la început și nu prezinți încredere, conținutul este cheia.

De aceea, în continuare, vom discuta despre cum abordezi content marketing-ul din perspectiva creării unui brand personal.

Pasul 1: Definește-ți strategia

La început, ai doar anumite informații la dispoziție: nișa de activitate, atuurile tale, experiența ta profesională, cunoștințele acumulate de-a lungul timpului.

Pornind de la ce ai, stabilește următoarele:

  • Cine e publicul țintă pe care dorești să îl abordezi (pentru început, îți poți defini doar potențialii cititori. Ulterior, poți observa care sunt caracteristicile care fac diferența dintre un cititor și un cumpărător).
  • Ce servicii / produse vei oferi la un moment dat (dacă dorești să faci bani din brandul tău personal, pe cont propriu, atunci trebuie să vinzi ceva. Dacă nu ai un brand personal consacrat, e prea devreme să ceri oamenilor să cumpere. De aceea, dacă ești la început, definește-ți produsul / serviciul, însă nu îl folosi ca element central al comuicării tale).
  • Ce buget ești dispus să aloci pentru brandul tău personal (ține cont de faptul că, cel puțin în primele 6 luni, șansele ca să îți monetizezi proiectul sunt minime. În anumite cazuri, durează chiar ani de zile – depinde de domeniul de activitate și interesul publicului pentru ceea ce vinzi).
  • Cine sunt concurenții tăi (e posibil să ai competitori care să fie alte persoane fizice – sau chiar companii. Trece-i pe toți într-un tabel. Studiază-i, vezi cum comunică, află cum obțin clienți. Fii detectiv și inspiră-te.).
  • Care sunt obiectivele tale pentru primele 6 – 12 luni (la început, vei putea cel mult să îți creezi o comunitate. După ce ai comunitatea deja consolidată, atunci poți începe să promovezi o ofertă – asupra unui produs / serviciu, ca să testezi percepția publicului și încrederea în a apela la tine ca specialist).

Odată ce ai stabilit în detaliu aceste informații, putem trece la etapa următoare.

Concluzia? Cea mai bună strategie este educarea. Oferă informații de valoare în mod gratuit. Pe baza acesteia, îți vei crea o comunitate, și doar prin puterea comunității vei putea să generezi vânzări pentru brandul tău personal.

Pasul 2: Definește-ți spațiul de comunicare propriu

Orice brand personal, ca orice afacere, trebuie să se folosească de aceleași canale de comunicare: website, blog, rețele sociale (pentru România, rețelele cu impact fiind: Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram).

Ca să începi în mod corect propriul proces de branding personal, recomandăm să apelezi, în această ordine, la următorii specialiști:

  • Brand manager / designer grafic – pentru crearea unei identități vizuale;
  • Specialist SEO – pentru stabilirea unui plan prin care prezența ta online să fie vizibilă;
  • Web designer – pentru creația unui site, pornind de la identitatea vizuală creată, respectiv planul de cuvinte cheie oferit de specialistul SEO;
  • Copywriter – în cazul în care nu vei fi tu persoana care va crea conținutul pentru website-ul tău.

Ia în considare și posibilitatea de a participa la un curs de content writing, pentru că, din perspectiva ta de specialist, ești cea mai în măsură persoană care să redacteze articolele pe blog, respectiv postările în social media.

Odată ce ai o identitate vizuală, un website bine pus la punct, un plan de SEO cu aplicabilitate și pe blog, ai toate motivele să mergi mai departe. Ceea ce vei face în continuare va contribui la aducerea de trafic pe site-ul tău.

Pasul 3: Postează constant pe blog

Scrierea de articole pe blogul propriu te va ajuta să comunici constant cu audiența ta. Dacă ești la început, cu siguranță va fi nevoie de un buget pentru promovarea articolelor tale ca să crească numărul de accesări.

Totuși, publicarea frecventă de articole contribuie la creșterea traficului pe site, respectiv la formarea comunității de care ai nevoie pentru a începe să vinzi.

Cât de des ar trebui să publici pe blog?

Depinde de volumul de conținut care se distribuie în domeniul tău de activitate.

În general, este recomandată media de 1 articol săptămânal. Însă, dacă tu concurezi cu alte bloguri care au un volum mult mai mare de conținut, poți crește rata de publicare, în primele cel puțin 6 luni, de cel puțin 2-3 articole pe săptămână.

Pasul 4: Susține webinarii

Webinariile sunt una din cele mai eficiente moduri prin care te poți conecta cu publicul tău țintă. Poți obține mai multe lead-uri, poți să-și crești astfel baza de date de urmăritori, poți să crești notorietatea brandului personal.

Cu ajutorul webinariilor, dobândești mai multă încredere din partea celor care până să „te vadă” doar „te citeau”. Astfel, îți va fi mai ușor să îi convertești în clienți.

Poți transforma webinariile chiar și în sesiuni de live stream, folosind YouTube, Facebook sau un alt tool din numeroasele opțiuni disponibile online.

Pasul 5: Dezvoltă-ți un vlog / podcast

În zilele noastre, nu este suficient să creezi doar conținut pe blog, respectiv să îl postezi în social media, ca să ajungi la publicul pe care ți-l dorești.

E adevărat, din punct de vedere SEO, articolele de blog îți pot aduce trafic semnificativ pe site. Însă, dacă publicul tău rezonează cu conținutul vizual sau este, predominant, tânăr, ei nu vor mai rezona cu blogul tradițional.

În plus, în social media, articolele au un reach organic mult mai mic față de conținutul vizual.

De aceea, gândește-te la noi modalități de a transmite aceleași informații pe care le-ai scrie pe un blog. Dintre acestea, cele mai populare sunt: vlogul și podcastul.

Există numeroase tutoriale online care te învață cum să pui bazele unui vlog, respectiv al unui podcast, și ce instrumente ai nevoie. Tu trebuie doar să alegi ce ți se potrivește, ca să creezi conținut constant – ar fi recomandat cel puțin un „episod” în fiecare lună.

Pasul 6: Creează un ebook

După o lungă perioadă de blogging constant, este momentul să iei în considerare crearea de ghiduri pe care să le oferi fie gratuit, fie contra cost.

Poți pune cap la cap mai multe articole pe aceeași temă, și să creezi astfel ghiduri consistente pe care să le oferi sub formă de ebook gratuit. Astfel, îți dezvolți baza de date de adrese de email și crești șansele de a obține, ulterior, clienți.

Dacă ai suficient conținut cât pentru o carte, există posibilitatea să te transformi în autor. Folosește conținutul pentru a crea un material consistent, pe care să îl oferi contra cost. Dacă traficul blogului tău este foarte mare, poți să te gândești și la posibilitatea unei cărți tipărite la comandă, pentru cititorii și urmăritorii tăi.

Bineînțeles, o lansare de carte transmisă și live pe Facebook sau YouTube aduce un mare plus de valoare brandului tău personal. Așa că, o poți considera ca pe unul din obiectivele tale de viitor.

Pasul 7: Dezvoltă-ți bazele de date proprii

Acest ultim pas din lista noastră este cel mai important pentru întreaga activitate de content marketing, al cărei principal scop este generarea de lead-uri.

Bazele de date proprii reprezintă comunitățile pe care tu ți le dezvolți. Fie că e vorba de abonați la newsletter, membrii unui grup privat pe Facebook, baza de parteneri și colaboratori, listele de participanți la webinarii sau alte baze de date pe care le poți crea, ei sunt esența întregii tale activități de vânzări.

Concluzia? Cerul este limita

Indiferent ce faci, ține minte acest lucru: în branding personal, imaginea ta este cea care vinde.

Pentru a îți consolida imaginea, ai nevoie de comunități care te urmăresc pentru că au încredere în tine. De aceea, nu te rezuma doar la activitatea ta online. Privește mediul online doar ca pe un mijloc prin care poți să comunici oamenilor ceea ce faci tu, de fapt, offline.

Ceea ce ești, ceea ce știi și ceea ce reprezinți sunt cele mai importante lucruri.

Asta este ceea ce vinde cu adevărat – nu un website frumos, o identitate vizuală profesionistă, un text bine scris pe site. Totuși, asigură-te că „îmbraci” în mod corespunzător ceea ce ești, ceea ce știi și ce reprezinți, ca să ai o prezență online demnă de încredere.

Gândește-te la specialiștii în branding, SEO și web design ca la o firmă de croitorie de la care îți comanzi un costum.

Noi îți putem oferi costumul la care ai visat pentru că asta este activitatea noastră de zi cu zi, la asta suntem buni. Însă, succesul brandului tău depinde de felul cum te vei comporta atunci când vei purta acel costum.


  • 375
    Shares

Ai în minte un proiect pentru care crezi că ne-am potrivi perfect?

Ne-ar plăcea să știm ce şi cum gândești.





Do NOT follow this link or you will be banned from the site!