Este vina ta ca nu esti un client bun

  • 5
    Shares

Este alegerea ta sa fii un client bun. In acelasi timp, este vina ta daca esti un client care a lasat o impresie nu tocmai placuta.

Ca agentie de web design avem intotdeauna acelasi scop cu cel al clientilor nostrii: sa livram cel mai bun produs final pentru ei.

Vrem sa ajungem acolo cu entuziasm, vrem sa ne intelegem fiecaruia vulnerabilitatilevrem sa comunicam liber si eficient.

Acest context  este util sa se stabileasca inca de la inceputul proiectului.

DAR, aceleasi lucruri descrise mai sus iti arata tie ca si client care este dinamica relatiei client-agentie.

COLABORARE.

Fiecare are responsabilitati, fiecare are un procent de implicare in proiect, insa in final trebuie sa stii ca suntem implicati impreuna.

Este vina ta atunci cand lasi mentalitatea veche sa iti dicteze cum interactionezi. Chiar daca platesti un (banal!? ) serviciu de creare site, nu inseamna ca vei sta pe un scan si vei da ordine.

Orice agentie cu valori puternice, asteapta de la tine ca si client implicare, comunicare si respect.

Cu ajutorul acestui articol, antreprenorii care primesc produse similare cu ale noastre, pot invata cum sa ajute la fluidizarea intregului proces.

#1 Managerul de proiect este prietenul tau

Cel mai eficient mod de comunicare este sa canaliezi toata conversatie printr-o singura persoana, managerul de proiect.

Recomand un minim de 6 ore pe saptamana, uneori mai putin, alteori mai mult.

Este bine ca acest lucru sa se stabileasca inca de la inceput, sa se aloce timp inca de la inceput. In acest mod se va crea o cadenta regulata si previzibila.

In mentalitatea veche, managerul de proiect este cel in capul caruia se sparg toate oalele. Este omul in care arunci cu pietre atunci cand ceva nu este in ordine.

Este vina ta daca sustii o astfel de abordare.

MP-ul este omul tau de legatura, el face ca lucrurile sa functioneze lin, el face ca bugetul sa ramana cel stabilit. Cu ajutorul lui, echipa din spatele proiectului isi va da toata silinta sa respecte termenele.

Cu el vei sta de vorba cel putin 6 ore pe saptamana. El te va asculta si iti va da cele mai bune solutii.

Trateaza-l ca pe un prieten pentru ca in fond face ce orice alt prieten de al tau ar face, te asculta si vrea ce e mai bun pentru tine.

#2 Acorda feedback constructiv

In cazul feedback-ului, sunt doua parti ale monedei pe care de-a lungul timpului le-am experimentat – o lista colectata de o singura persoana avizata sau o colectie de ganduri si idei venite de la sefi de departamente care adeseori se contrazic.

Prima varianta este evident cea mai productiva.

A doua ar trebui evitata cu orice pret. In caz contrar te poti astepta la mariri de buget tocmai pentru ca acele multe idei haotice, pe care ca agentie vei fi nevoit sa le testezi, se vor dovedi neinspirate. In final te vei convinge singur ca varianta initiala era mai buna.

Daca va exista doar o singura persoana cu care noi ca agentie vom comunica, pe plan intern se va intelege mult mai usor de ce am luat impreuna unele decizii.

In aceeasi linie, este bine ca tu ca si client sa oferi feedback-uri care sunt:

  • Specifice
  • Rationale
  • Sincere
  • Oportune
  • Verificate

Stiu ca tu crezi acum ca se cere mult de la tine dar cu cat mai repede vei adera la acest model, cu atat proiectul tau va avansa mai eficient si nu vei sacrifica din calitate.

#3 Ajuta la prioritizare

Daca exista un termen strict sau limitari de buget, este corect ca impreuna cu managerul de proiect sa ajuti la prioritizarea etapelor.

Adaugarea de noi functii sau specificatii, nu va face decat ca timpul petrecut pe fiecare etapa sa creasca, la fel ca si bugetul.

Noi ca agentie putem lua decizii legate de design, layout, culori etc dar aceste decizii ar trebui luate impreuna cu clientul. El va sti intotdeauana ce este mai bine pentru el si ce este prioritar.

#4 Pune intrebari

Nivelul de familiaritate al tau ca si client, varieaza in functie de cunostiintele pe care le ai sau nu.

Uneori interpretarea unui wireframe este o pierdere de timp, alteori poate fi un excercitiu pentru ambele parti.

Clientul este intotdeauna imputernicit sa puna intrebari.

Intrebari specifice despre cum s-a ajuns la o anumita paleta de culori, cum s-a ales designul, de ce anumite interactiuni cu pagina sunt asezate in locuri strategice, este intotdeauna indicat sa le adresezi.

In relatia client-agentie, multe neintelegeri si situatii nu tocmai placute se pot evita doar punand intrebari.

Asa ca nu iti fie teama sa intrebi.

#5 Spune cand nu te simti confortabil

De obicei implicarea ta in proiect aduce cu sine si iesirea din zona de confort. Vor fi momente cand vei fi presat, vei ezita sau vei fi surprins. Este bine daca ti se intampla asta.

Nu este bine insa cand nu te vei mai simti confortabil cu procesul de lucru, interactiuni sau cu implicarea ta in proiect.

In momentul cand vei ajunge in acest punct, este important sa spui pentru pentru ca lucrurile sa se remedieze imediat.

#6 Nu te speria de cuvantul ‘scop’

Vei auzi destul de des, cel putin la inceput, despre ‘scopul’ website-ului. Este un termen folosit pentru a putea trasa linia proiectului si metodele pe care agentia le va folosi pentru a atinge acel ‘scop’.

Tu ca si client trebuie sa ai claritate, sa stii exact ce vrei de la produsul final. Raspunsuri generice, ca de exemplu „Vreau mai multi clienti.”, nu se incadreaza.

O agentie de web design iti poate aduce cel mult lead-uri, in nici un caz clienti.


Am spus la inceputul articolului ca este alegerea ta sa fii un client bun. La fel important este si rolul agentiei. In armonizarea relatiei client-agentie ar trebui sa fie implicate amandoua partile. Amandoua sunt pe picior de egalitate.

Daca ar fi sa condensez articolul intr-o singura propozitie, ar suna in felul urmator: tu ca si client trebuie sa fii constient ca implicarea ta constructiva in proiect nu va aduce decat lucruri bune.

Asa ca, fii prezent, transparent si deschis – vom face si noi la fel!


  • 5
    Shares

Vrem să îţi ştim viziunea, să te cunoaştem.

Ai în minte un proiect pentru care crezi că ne-am potrivi perfect?