Cum generezi online leaduri B2B fără să devii enervant

A fost odată o cale prin care aduceai clienți B2B cu ajutorul bannerelor sau email-urilor SPAM…

Acum, în 2018, constatăm că online-ul s-a maturizat și odată cu el și comportamentul consumatorilor.

Au apărut fenomene de gen „banner blindness” care fac practic inutilă cumpărarea sau afișarea de banere iar tehnica de vânzări B2B prin telefon și-a schimbat total dinamica.

Soluția aleasă?

Afișarea imediată de pop-up-uri care invită utilizatorul să descarce un ebook cu “10 metode de creștere a unei afaceri”. Și dacă închide fereastra, când intră pe altă pagină îi va apărea din nou.

Enervant!

Ce se întâmplă mai departe?

O mică parte din vizitatori alege să introducă adresa de email. În scurt timp începe să primească tot felul de emailuri cu oferte pline cu promisiuni care chiar dacă sunt reale nu au niciun efect.

Și gata! L-ai iritat și implicit se va dezabona. Însă nu e o pierdere (spune gândirea comună), mâine sigur vor mai veni încă 10.

Trist este că în viziunea multora aceasta este cea mai bună și rapidă metodă de a genera lead-uri B2B.

Doar că,  realitatea este diferită.

Se pot într-adevăr capta emailuri cu acest tip de abordare însă calitatea (cea care califică dacă un lead poate fi profitabil sau nu) este îndoielnică.

Reține un aspect: de obicei potențialii clienți B2B sunt oameni cu personalitate, studii și experiență în afaceri, evident pe niveluri diferite.

Respectă asta!

Cum sa nu devii enervant

Este ușor să iriți o persoană și după aceea este foarte greu să faci ceva că să îți repari ‘greșeală’. Prima impresie contează și… durează.

Varianta corectă?

Plasează formularul de captare în locuri strategice. Nu fii prea insistent și încearcă să eviți pop-up-urile automate. Personal sunt împotriva lor și oricâte studii s-ar face pe acest subiect, tot mi s-ar părea enervante.

Greșeala comună este ca imediat ce ai văzut că ai un subscriber nou să începi de la primul email să îi vinzi ceva. Dacă vrei să ai un brand respectat, nu vei face acest lucru niciodată. În schimb, vei căuta să creezi o relație cu acel nou abonat.

Nu uita! În spatele fiecărui email există o persoană cu nume, prenume, personalitate, valori și probleme.

Probleme pe care tu ca brand ar trebui să i le rezolvi.

16Shares

CONȚINUT NOU, DIRECT ÎN INBOX

Intră în grupul colecționarilor de idei și strategii de branding