Optimizarea unui landing page pentru campaniile Adwords

  • 1
    Share

Landing page-urile create pentru o campanie Google Adwords sau campanii PPC în general, au nevoie de atenție specială pentru a fi profitabile.

De ce este pagina de destinație atât de deosebită?

Pentru a afla răspunsul, să ne uităm împreună la definiția ei.

Pagina de destinație este o pagină dedicată unor campanii Google Adwords sau PPC care are ca scop de marketing îndrumarea vizitatorilor către o singură acțiune.

O singură acțiune însemnând spre exemplu completarea unui formular CHIAR DACĂ este prezent de mai multe ori în pagină.

Eronat se crede că ai nevoie de o ofertă sau o reducere pentru a crea un landing page. Nimic mai greșit!

La fel de eronat și costisitor este tratarea paginilor de servicii ca landing page pentru campanii de promovare.

Ecuatia este simpla: o campanie PPC, un landing page.

Acum că suntem toți de acord și știm CE ESTE și CE NU ESTE un landing page, urmează întrebarea firească:

„Cum o facem profitabilă?”

Sau, mai exact, cum o construim în așa fel încât să ne atingem scopul.

Chiar dacă, în mare măsură în 2019, oricine își poate crea singur o pagină de genul acesta (destul de discutabil totuși), nu înseamnă obligatoriu că va și avea succes.

Informațiile pe care le vei găși aici îți vor oferi claritate și te vor ajuta să vezi lucrurile cărora nu le-ai dat destulă importantă până acum.

Primul lucru căruia ar trebui să îi acorzi atenție este …

campanie google adwords confuzia mesajului

Confuzia sau atenția distributivă

Când ai mai multe campanii pay per click pornite și vei începe să ai trafic pe landing page-ul respectiv, doar un anumit procent din cei care vor vizita pagina vor înțelege despre ce este vorba.

O parte a problemei se datorează confuziei create.

Ce se întâmplă mai exact?

Clienților sau viitorilor clienți le este greu, uneori imposibil, să înțeleagă ce vrei să transmiți sau ce aștepți de la ei să facă.

Ce cauzează confuzia? ATENȚIA.

Mai exact, unde și în câte locuri ar trebui să își îndrepte atenția că să înțeleagă ce trebuie să facă.

O reacție precum: „Ah, ce trebuie să fac pe pagina asta, că nu pricep!” = Eșec total.

Prima regulă ce trebuie urmată atunci când se creează un landing page pentru o campanie Adwords este limitarea numărului de alegeri/acțiuni.

Pentru un impact maxim paritatea trebuie să fie de 1:1. Un landing page, o acțiune/alegere.

Să îți explic.

Adu-ți aminte de câte ori ți s-a întâmplat să: te uiți la un film, să fii captivat de el și brusc să sune telefonul. Amintește-ți că nu te puteai concentra în nici o direcție, nici la convorbire, nici la filmul din fața ta.

Același lucru se aplică și în cazul unui landing page.

Dacă tu nu ai putut să îți îndrepți atenția în două locuri în același timp, de ce crezi că alții ar putea să o facă? Mai ales că aici vorbim de WEB unde ai doar câteva secunde pentru a capta interesul.

Să vedem împreună un exemplu pentru a înțelege pe deplin unde este problema.

Am căutat servicii de curățenie birouri și unul din linkurile plătite m-a adus aici …

 

landing page google adwords dezordonat

Pe lângă faptul că aici nu vorbim de un landing page ci de o pagină banală de servicii, informația este și ea cel puțin confuză.

Analiză amanunțită a paginii nu voi face insă este destul de clar că nimic nu este așa cum ar trebui, copywriting, design, layout etc.

Această abordare, promovare adwords făcută pe pagină interioară existentă pe website, trebuie evitată cu orice preț.

Acum că am stabilit câte acțiuni/clickuri sunt indicate pentru a mări rata de conversie, să trecem la următorul pas.

Legătura dintre reclamă și landing page

Ce vreau să spun prin ‘legătură’?

Trebuie să îți păstrezi promisiunea pe care o faci ÎNAINTE ca potențialul cient să ajungă pe landing page-ul tău. Orice specialist PPC ar trebui să știe acest lucru.

Mesajul reclamei, trebuie să fie în aceeași linie ca și context cu mesajul din pagină.

Să mai luăm un exemplu din același domeniu de activitate, curățenie birouri.

mesaj campanie google adwords

Facem abstracție de numele domeniului și ne uităm la mesaj.

Se încadrează în tiparul clasic , fără a crea vreo emoție însă vom trece și peste acest aspect. Mesajul este clar: avem de-a face cu profesioniști.

Surpriză , însă!

Odată intrați pe pagină , ce vedem? Un ‘jump’ în secțiunea care vorbește (superficial) despre serviciul respectiv. Doar că noi vedem altceva și asta datorită meniului
care blochează titlul, cea mai importantă secțiune .

 

landing page campanie adwords neprofitabil

Ce extragem ca și concluzie din exemplul de mai sus ?

trebuie să îți ții promisiunea! Este obligatoriu sa fii profesionist! Nu poți construi campanii de promovare care induc in eroare vizitatorii.

Noi, oamenii în general, suntem foarte ocupați și mereu pe fugă , mai ales când căutăm ceva online.

Este nevoie să confirmi IMEDIAT că oferi EXACT ce ai promis. Dacă vei pune vizitatorii să caute ceea ce tu deja ai susținut în mesajul reclamei, fii sigur că nu o vor face.

Aici intervine alt aspect de luat în calcul în crearea unui landing page.

Claritatea mesajului

Claritatea se poate atinge doar într -un singur mod și anume prin felul CUM comunici, prin limbajul pe care îl folosești. Orice campanie Adwords sau PPC are nevoie de claritate.

Trebuie să înțelegi că DACĂ NU poți vorbi despre tine și afacerea ta cu cei care îți vizitează landing page-ul, competitorii tăi vor fi cei mai fericiți .

De ce?

Pentru că ai pierdut ‘ bătălia ’ cu ei. Un ‘adversar’ în minus este tot timpul un motiv de bucurie.

Înainte de a te speria trebuie să îți spun că există o rezolvare ȘI pentru această problema.

La ce mă refer mai exact? COPYWRITING.

Un cuvânt banal dar care cântărește enorm și care face diferența între succes și eșec .

Fie că vorbim despre prezentarea unui produs sau al unui serviciu, claritatea cu care transmiți mesajul te poate diferenția de competitori.

Liniștitor este că nu trebuie să știi tu cum să scrii un landing page. În orice moment poți angaja un copywriter bun care să te ajute să elimini confuzia și să transmiți mesajul așa cum trebuie.

testimoniale landing page

Credibilitatea

Așa cum poate ți-ai dat seama , aici vorbim despre testimoniale, mai exact încrederea pe care o transmit.

Este foarte important ca cineva să afirme că ceea ce spui este adevărat. Credibil și REAL.

De ce am spus real?

Pentru că din păcate ÎNCĂ în 2019 se folosesc mărturii false . Persoane fictive, poze furate.

Lăsând la o parte moralitatea, crezi că te vor ajuta în vreun fel? Nicio șansă!

Cei cărora te adresezi în campaniile Adwords, fie că faci reclamă la un produs sau serviciu,  nu mai sunt cei de acum 5 sau 10 ani. POATE că atunci puteai scăpa neobservat dar acum oamenii își vor da seama.

Dilema firească la care te-ai putea gândi acum este ce faci dacă nu ai testimoniale. Răspunsul este simplu.

“ Tăcerea este mai bună decât o minciună !”

Nu ai testimoniale? NU inventa unele doar pentru ca așa ‘trebuie’. Odată ce ai pierdut încrederea potențialilor clienți , este foarte greu sau imposibil să o recuperezi.

Acum că am stabilit ce NU trebuie să faci, am să îți arăt care este structura câștigătoare a unui testimonial.

“Secretul” este să arăți cum a transformat viața/afacerea clientului produsul sau serviciul tău.

Nimic complicat, totul spus și arătat în cel mai simplu mod posibil.

Forma în care îl prezinți este la alegerea ta . Poate fi un video în care clientul vorbește despre problemele pe care le avea înainte și cum tu i le- ai rezolvat. Poate fi, de asemenea, o poză ‘ înainte și după ’.

Nu contează formatul ci mai degrabă ce sentiment transmite. Prezinți dovada CREDIBILĂ că ceea ce propui că produs sau serviciu poate rezolva problemele audienței tale.

Orice landing page legat de campanii Google Adwords ar trebui sa conțină testimoniale ca cele prezentate mai sus.

Dacă toate cele descrise până acum sunt bine concepute, nu ți-a mai rămas decât un singur lucru de făcut . Și anume …

“Banalul” Call to Action

CTA -ul este acel lucru mic, prețios , pe care îl treci ușor cu vederea.

Este legătura dintre toate elementele de mai sus și acțiunea pe care vizitatorii unui landing page o fac.

Cu alte cuvinte , te ajută să ai o campanie Google Adwords profitabilă. Vei afla atunci dacă strategia de promovare aleasă de tine aduce clienți sau nu.

Să ne uităm împreună la un exemplu.

Care dintre cele 2 CTA-uri de mai jos crezi că va avea cea mai mare rată de click-uri?

landing page campanie google adwords cta

Răspunsul cred că îl știi deja dar de ce varianta a două este mai bună?

Ai subliniat ceea ce publicul tău țintă vrea de la ține : un birou curat , nu doar să te contacteze că tu să le prezinți oferta . În mintea potențialului tău client problema este rezolvată ÎNAINTE să dea click.

Adăugând afirmația că îl vei contacta în 30 minute pentru a stabili detaliile, îți aduce un plus de încredere și credibilitate. Condiția evident este că să îl contactezi în intervalul respectiv.

“Secretul” CTA -ului este că nu există un secret sau o formulă magică . Uită de „experții” care te îndeamnă să ai tot timpul culoarea roșie pe butoane sau alte elemente „obligatorii”.

Experimentează locația, culoarea, CTA-ul în sine. Trebuie să testezi constant până ajungi la rezultatul dorit de tine.

Următorul pas

Dacă toate elementele de mai sus sunt în armonie, garantat vei începe să ai conversii. Vei avea campanii Google Adwords profitabile, așa cum ar trebui să fie.

Vei avea lead- uri , vei încheia contracte dar asta NU înseamnă că și munca ta s-a terminat.

Voi dedica un articol doar acestui aspect, ce trebuie să faci DUPĂ ce ai o conversie.

Nu uita să te abonezi la newsletter pentru a fi la curent cu publicarea lui.

Pentru moment însă asigura-te că ai un landing page care convertește și 0 campanie Google Adwords care aduce profit. Nu îți fie teamă să ‘te joci’, să experimentezi.


  • 1
    Share

Vrem să îţi ştim viziunea, să te cunoaştem.

Ai în minte un proiect pentru care crezi că ne-am potrivi perfect?