Popup-uri: 3 tendințe deficitare și alternative practice

  • 8
    Shares

Indiferent de conţinut, majoritatea popup-urilor apar la momentul nepotrivit și contribuie la dezorientarea şi agasarea utilizatorului.

Popup-ul este o fereastră sau un dialog care poate apărea în orice zonă a paginii. Fie că ne place sau nu, astăzi această abordare este reprezentativă pentru experienţa noastră ca utilizatori.

Ce o face utilă sau nu, ca şi tactică de web design chiar dacă se abuzează de ea, este în ce mod influenţează satisfacţia utilizatorului cu website-ul respectiv.

(1) Sincronizarea defectuoasă

Prima şi cea mai comună greşeală este de a arăta popup-ul la momentul nepotrivit, respectiv ÎNAINTE ca utilizatorul să interacţioneze în vreun fel cu website-ul.

Este o abordare des întâlnită, indiferent despre ce tip de site vorbim, fie că este un site de prezentare sau un magazin online.

Ce să faci în schimb:

Arată conţinutul din popup DOAR când acesta este relevant pentru utilizator. Ideal ar fi să te foloseşti de principiul reciprocității: oferă ceva ÎNAINTE de a cere.

(2) Solicitare înscriere newsletter

Foarte multe website-uri se folosesc de popup-uri pentru a cere utilizatorilor adresa de email înainte de a avea şansa de a interacţiona in vreun fel cu conţinutul.

Abordarea este problematică pentru că oamenii se vor enerva atunci când vor vedea că doar ce au accesat website-ul şi popup-ul a apărut instant.

Primul gând este că emailul lor va fi folosit pentru a fi spamat nicidecum pentru a primi informaţii care să le fie de folos.

Ce să faci în schimb:

Arată popup-ul în funcţie de acţiune nu de timpul petrecut pe website. Un exemplu ar fi ca fereastra să fie aratată DOAR când utilizatorul a ajuns la sfârşitul articolului.

Alt exemplu util, ce poate fi implementat foarte uşor, este de a arăta popup-ul atunci când userul doreşte să părăsească pagina, numit exit popup.

Prin folosirea unor tehnici mai puţin agasante, pot spune din experienţă că se va vedea o  creştere a calităţii celor care se înscriu în baza ta de email-uri.

(3) Modal popup pentru GDPR

Utilizatorii resping deja popup-urile aşa că încercarea de a le arăta într-o fereastră tip modal nu va schimba acest lucru. Pentru a comunica informații importante legate de GDPR și utilizarea cookie-urilor sub nici o formă nu te folosi de o fereastră care blochează tot ecranul.

Ce să faci în schimb:

Cea mai elegantă soluţie este ca orice popup legat de GDPR să fie afişat în partea de jos a paginii, fie pe centru, fie în stânga sau în dreapta. Nu există nici o justificare ca tot ecranul să fie ocupat de acest tip de popup.

Dar oare popup-urile funcţionează?

Să nu ne ascundem după degete: pop-up-urile sunt enervante.

Un studiu din 2016 a constatat că 50% dintre participanți consideră pop-up-urile drept „foarte enervante” și „extrem de enervante”.

Acestea fiind spuse, mai are rost să le foloseşti?

Răspunsul evident este DA. Popup-urile arătate la momentul potrivit şi cu oferta potrivită (vezi Scrollytelling), pot avea rata de conversie între 20-40%.


  • 8
    Shares

Vrem să îţi ştim viziunea, să te cunoaştem.

Ai în minte un proiect pentru care crezi că ne-am potrivi perfect?





PROVOCARE
 
Alătură-te comunităţii KlientUp pentru a fi la curent cu abordări funcţionale şi trenduri din web design.
DA! Mă abonez
close-link