Social Branding: Ce este și de ce a devenit atât de popular

În calitate de antreprenor, ar trebui să știi ce înseamnă social branding și cum îți poate ajuta business-ul să se dezvolte în social media. Află mai multe despre acest subiect din articolul nostru.

Când ne referim la branding, mulți antreprenori omit un aspect crucial.

O strategie de branding nu include doar elementele tipice care constituie un brand – imaginea de brand, pozitionarea unui brand, misiunea, viziunea – ci se extinde și la prezența lui pe rețelele sociale.

La intersecția dintre Social Media, marketing și branding-ul tradițional, întâlnim o nouă abordare: social branding.

Pentru început, să aflăm împreună…

Ce este Social Branding?

Pe scurt, Social Branding se referă la transferul brand-ului și a tuturor elementelor de brand, pe rețelele sociale.

Transferul include crearea de conținut specific pentru toate canalele de social media, folosindu-te de tot ce este inclus în manualul de brand: culori, imagistică, ilustrații etc.

Scopul final este de a avea consecvență în expunea online a brand-ului și, evident, de a construi relații solide cu consumatorii implicați.

Consistența stilului

Atunci când pornești o afacere și creezi pagini clasice pe Facebook, LinkedIn sau cont pe Instagram, folosești același logo, nu?

Aceasta este prima regulă pe care o urmezi pentru ca oamenii să îți recunoască brand-ul indiferent de platformele alese.

Social Branding nu este deloc diferit – ai nevoie de aceeași consecvență dar cu multă atenție la detalii.

Ce înseamnă “atenția la detalii”?

Așa cum toți știm, Social Media se bazează pe 2 componente: creare de profil și de pagină.

Nu contează despre ce tip de branding vorbim, personal sau de companie, toate elementele vor trebui aliniate:

  • Poza de profil sau logo;
  • Username;
  • Paleta de culori;
  • Descriere (Bio);
  • Template-uri grafice.

Toate acestea sunt mici detalii, însă sunt importante pentru o recunoaștere vizuală cât mai rapidă a brand-ului.

Notă: elementele de care ai nevoie pentru Social Branding se găsesc în manualul de brand.

Pentru a vedea cum se pune corect în practică ce am descris mai sus, ne vom uita împreună la PORC, un brand românesc de haine.

PORC sau mai exact echipa din spatele brand-ului, face o treabă minunată pentru că folosește aceleași elemente, grafică, culori și mesaje, atingând astfel consistența despre care am vorbit mai sus.

Stilul imaginilor trebuie de asemenea să fie uniform – se poate observa ușor din feed-ul Instagram.

Atunci când ai reușit să atingi consistența stilului, poți trece la următoarea etapă și anume …

Vocea de brand

În acest moment, profilele din Social Media sunt aliniate perfect. Felicitări!

Ce faci mai departe?

Brandul personal reflectă cine ești, ce ești. Brandul de companie nu este diferit. Trebuie să aibă o personalitate proprie.

Cum ți-ai descrie brandul?

Este sincer, aventuros, competent, sofisticat?

Rămânând la același exemplu de mai sus, PORC, ca brand, este rebel și nu se sfiește să arate acest lucru de fiecare dată.

De reținut: o personalitate de brand memorabilă se dezvoltă în timp.

Acum, de unde începi?

  1. Research pe publicul țintă – crează șabloane pentru clienții ideali (vrei să afli cum vorbesc).
  2. Caută exemple de brand-uri care te inspiră – acordă atenție modului în care comunică, dar nu copia.
  3. Exersează cu conținutul pe care îl creezi – ai nevoie de timp pentru a găsi abordarea corectă.
  4. Crează un ghid – acest lucru este deosebit de important dacă ai o echipă internă de marketing.

Social Branding se va baza pe această voce pe ai descoperit-o, iar ea poate varia în funcție de platforma pe care te afli si grupurile de vârstă ale utilizatorilor.

Social Branding nu ar trebui să fie promoțional

Aceasta nu este o etapă în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă o abordare.

Atunci când tot ce am descris mai sus se alinează, multe brand-uri mici și mijlocii eșuează lamentabil – cu orice formă de content marketing.

Tot ceea ce postezi pe rețelele de socializare înseamnă conținutfiecare răspuns sau comentariu. Și toate fac parte din personalitatea de branding.

Aici includem și orice formă de advertising.

Prezența unui brand pe rețelele sociale nu ar trebui folosită pentru a vinde ceva cu orice preț – oamenii se vor plictisi repede de asta.

Ceea ce se caută, mai ales acum, este conexiunea și indiciul a fost dintotdeauna în fața noastră.

(SOCIAL) Branding

(SOCIAL) Media

Oamenii își doresc interacțiuni reale cu brand-urile (oricare ar fi ele).

Un exemplu clasic este Liquid Death, un brand din USA care vinde apă la doză.

Doar uitându-ne răzleț, fără să analizăm în detaliu, putem observa cu ușurință comunitatea creată în jurul brand-ului și mai ales entuziasmul, chiar bucuria, de a face parte din ea .

Aceasta este definiția succesului atunci când vorbim despre Social Branding: nu vinzi, ci inspiri, provoci (pozitiv).

Recapitulare

La prima vedere, Social Branding pare a fi in task masiv, greu de pus în practică.

În realitate, este foarte simplu.

Fiecare brand este diferit și va avea o călătorie diferită, dar toate vor urma aceleași principii:

  • stil consistent pe fiecare platformă;
  • voce de brand memorabilă;
  • construirea de comunități.

În acest fel, poți afla ce anume face ca publicul țintă să se simtă bine, inspirat, cu zâmbetul pe buze.

Este șansa oricărui brand de a se expune în Social Media într-un mod relaxat, liber.

Așadar, profită la maxim de cuvântul SOCIAL.

TOOLBOX

Recomandări de tool-uri și instrumente de marketing

Listă cu cele mai bune tool-uri și instrumente de marketing pentru a avea o afacere online de succes.

Vizitează

Ai o idee și nu știi
de unde să începi?