Brand-ul tău are un logo dar are o voce caracteristică?

Se pune foarte mare accent pe logo, ce impact are asupra modului în care este perceput un brand.

Total de acord! Primul lucru observat de cineva care interacționează cu brand-ul tău, este design-ul. Cu cât este mai clar, mai simplu și mai ‘viu’, cu atât mai bine. Însă un alt element uitat sau ignorat de antreprenori și la fel de important este limbajul folosit și cuvintele alese.

Copywriting-ul, în teorie, ar trebui să susțină elementele de design și să ajute la definirea brand-ului. Indiferent de abordarea aleasă, fie că folosești un limbaj direct, misterios sau empatic, trebuie fii foarte atent la consecințe.

Cum poți preveni un dezastru costisitor

Alegerea cuvintelor potrivite și cu care publicul tău țintă este obișnuit (foarte important), nu este o sarcina ușoară și personal nici nu cred că ar trebui. Tot ce trebuie să știi este că această etapă a branding-ului nu trebuie omisă pentru că îți trasează de la început direcția pe care vrei să mergi.

În caz contrar cazi în unele capcane comune care afectează orice afacere:

Nu poți crea o comunitate în jurul mesajului pe care îl transmiți

Nu poți crește ca brand fără ajutor din exterior și anume fără oamenii care fac parte din audiența pe care o urmăreșți. Ia în considerare felul în care folosești cuvintele, contextul în care le așezi pentru a rezona exact cu oamenii pe care vrei să îi atragi alături de ține.

Aproape orice frază și propoziție poate fi rescrisă în așa fel încât cei care nu au fost interesați de o interacțiune cu brand-ul tău, brusc să le captezi atenția și să îi atragi de partea ta.

Încearcă să ți minte: folosește limbajul tău combinat cu cel al audienței tale.

Nu explici de ce brand-ul tău e diferit

Ar trebui să fi diferit! Nu văd de ce ți-ai mai dori un brand dacă nu ești diferit.

Folosind acceași abordare găunoasă în care enumerezi o lista de beneficii și îndemnul ‘hai la noi că suntem mai ieftini’, categoric nu arăți că ești diferit.

Cum poți depăși acest impas?

Prin claritate!

Primul pas ce trebuie făcut este ca tu să înțelegi 150% ce face brand-ul tău și de ce este nevoie de serviciile sau produsele tale. Mai adauga si deja faimosul ‘de ce’ faci ceea ce faci.

Pasul doi implică găsirea cuvintelor și a limbajului care ție îți par cele mai potrivite. Nu încerca să te folosești de cuvinte ‘pompoase’. Cu cât mai simplu, cu atât mai bine.

Îmbinarea celor două concepte de mai sus, te vor ajuta și pe ține să vezi lucrurile foarte clar dar și să poți transmite mesajul CORECT către audiența ta.

Neadaptarea limbajului cu design-ul

Prima interacțiune pe care utilizatorul o are cu brandul tău este prin logo, paleta de culori și imagini.

Următoarea? Ai ghicit, cuvintele. Între design și copywriting este nevoie de o coeziune puternică. Nu încerca să reduci bugetul de producție și să treci peste una dintre cele două etape. Cele două nu pot exista una fără cealaltă.

Atunci când îți construiești brand-ul, cuvintele și limbajul de care te folosești, vor transmite o anume personalitate, viziune ta și promisiunile către clienții tăi.

16Shares

CONȚINUT NOU, DIRECT ÎN INBOX

Intră în grupul colecționarilor de idei și strategii de branding