Web Design: cele mai bune practici UI/UX

Vrei sa maresti rata de conversie a website-ului? Citeste pana la capat.

Stim cu totii ca avea un website astazi nu este sinonim cu a avea succes online. Acele vremuri in care era de ajuns sa ai un website pentru a castiga clienti, a apus de mult.

Un website care nu are conversii, evident nu este profitabil si poate fi chiar sters pentru ca exista fara un scop anume.

Aceste tipuri de site-uri, din pacate multe la numar, nu sunt decat carti de vizita online. Nimic mai mult. Nu aduc clienti noi afacerii respective, nu incearca sa educe intr-un fel sau altul audienta.

Transformarea lor intr-un canal de promovare profitabil, cu ajutorul unui serviciu performant de creare site web, ar trebui sa fie pe agenda oricarui antreprenor (suntem in 2021 totusi).

Acest tutorial iti arata ce aspecte trebuie luate in seama si cum sa le aplici corect.

Sa incepem!

Legea lui Hick

Numita asa dupa psihologul britanic William Edmund Hick, legea spune ca că timpul necesar unei persoane pentru a lua o decizie este direct proporțional cu alegerile posibile pe care le are.

Cu alte cuvinte, prin creșterea numărului de opțiuni, timpul de decizie de asemenea, creste.

Cum se poate aplica intr-un website?

Pentru a creste conversiile, este necesar sa reduci numarul de opțiuni pe care le au utilizatorii. Prin optiuni se intelege numarul de clickuri.

Paritatea indicata este 1:1. Maxim 1 optiune (click) pe o singura pagina.

Indicat este ca atunci cand vrei se aplici legea lui Hick, sa stii care sunt cele mai importante actiuni.

Spre exemplu, vrei ca vizitatorul sa se inscrie in newsletter-ul tau? Este o actiune. Vrei sa il trimiti pe alta pagina unde ii prezinti o oferta? Alt tip de actiune.

Inainte de orice, gandeste-te care este conversia dorita pentru pagina respectiva.

Ce trebuie sa faci.

Defineste-ti in primul rand actiunea principala, click-ul cel mai important pentru pagina respectiva.

Dupa care. exceptand evident meniul si footer-ul, content-ul pe care il vei pune intre aceste doua elemente, nu trebuie sa ofere utilizatorilor mai mult de 3 optiuni (clickuri), unul principal pe care il scoti in evidenta si celelalte doua complementare.

Tiparul de citire

In urma studiilor s-a descoperit ca in online citim/scanam in forma literei F si/sau Z. sunt 2 abordari ce pot fi combinate.

In acelasi timp, alegerea fontului potrivit, influenteaza masiv felul in care consumam online continutul.

Uite-te la imaginea de mai jos.

credit Kissmetrics

Dupa cum se poate observa, ai control absolut asupra modului in care influentezi utilizatorul sa consume content-ul unei pagini. Captura este facuta de pe aceeasi pagina, singura diferenta este imaginea care s-a folosit pentru test.

Ce trebuie sa faci.

Profita de acest comportament si amplaseaza elemente ajutatoare care sa ghideze atentia utilizatorului in zona dorita.

Imagini de calitate

In ceea ce priveste imaginile, un lucru este sigur: calitatea proasta si mai ales contextul in care sunt folosite, inflenteaza drastic rata de conversie.

Ai mai jos un ebook cu peste 20 de surse gratuite cu imagini stock de calitate.

Descarca ebook

Ar trebui sa eviti cu orice pret folosirea imaginilor stock ‘fara viata’, care nu transmit nimic.

O caracteristica usor de trecut cu vederea este cea a folosirii lor fara nici o asociere cu continutul din imediata sa apropiere. De aceea este important sa sti cand, unde si ce imagine sa folosesti.

 

Progresia logica

Arhitectura/structura unui website incepe cu organizarea cat mai bine a homepage-ului. O tactica sau mai degraba un fenomen ineficient este acela de a te focusa doar pe homepage si de a ignora celelalte pagini.

Ca design, toate paginile existente trebuie sa pastreze acelasi tipar. Aici nu exista nici o controversa. Ruptura apare atunci cand una dintre pagini, spre exemplu ‘Despre noi’, are alta tipologie, alta abordare.

Si asa am ajuns la psihologia formei sau Gestaltism.

Primul principiu din Gestaltism se refera la legea similaritatii, care spune că ochiul uman/creierului îi place să grupeze obiecte similare. Este un mecanism care ne permite să înțelegem lucrurile din jur și să le organizăm.

Cum se aplica in web design?

Spre exemplu, un testimonial poate mari rata de conversie a unui formular de subscribe, daca este asezat in partea de jos a acestuia. Utilizatorul poate asocia cele doua elemente, chiar daca testimonialul nu are o legatura vizibila cu formularul in cauza.

O tactica ajutatoare este folosirea de spatiu negativ, spatiu alb de obicei. Alegand sa grupezi mai multe elemente si sa le distantezi de cele din imediata apropiere, ii permiti utilizatorului sa procese mai rapid si mai eficient informatia.

Este randul tau

Acum ca stii ce ar trebui schimbat si mai ales cum ar trebui sa o faci, ce te impiedica sa nu pui in practica ce ai invatat din acest post?

Speram ca nimic si iti uram succes!